Langkau ke kandungan utama

SYARIKAT PAJAKAN KENDERAAN PENIPU




Permulaan bulan Ramadhan tahun ini, kami di Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) telah dikejutkan dengan aduan daripada beberapa mangsa yang telah ditipu oleh sebuah syarikat pajakan kenderaan atas nama Syarikat Agr Auto Trade Sdn Bhd.  
“Syarikat ini dimiliki oleh seorang ahli perniagaan bergelar “Raja” dan seorang individu mengelar dirinya sebagai Dato’ Seri Kabi masyarakat India,” kata Muhamad Yusuf Bin Azmi, Pengarah Unit Tindakan Khas PPIM. 



Tambahan beliau lagi, syarikat terbabit telah menganiaya hampir 500 orang pemilik kenderaan yang melibatkan kurang lebih 1500 buah kenderaan milik mangsa.  
Modus operandi yang digunakan oleh mereka juga licik dengan adanya kontrak yang tidak ditepati. Malahan, bayaran yang sepatutnya diterima oleh mangsa pada setiap bulan hasil dari sewaan kenderaan mereka, tidak pernah ditepati. Pengurusan syarikat terbabit turut mendiamkan diri apabila dihubungi oleh mangsa dan tidak menjawab sebarang surat pembatalan perjanjian yang telah dihantar.      


Disamping itu, pihak syarikat juga tidak memberi sebarang kerjasama sehingga tempoh penarikan kereta 30 hari telah tamat tempoh seperti perjanjian Klausa L. Lebih mengejutkan lagi, pengurusan syarikat terbabit juga telah ditukar daripada Raja Samsul Bahri Bin Muhammad (pengurusan lama) kepada Kamaleshwaran A/L Chitravlu atau dikenali sebagai Kabi (pengurusan baru). 
Pihak pengurusan baru juga meminta mangsa untuk membayar ganti rugi sekiranya mereka ingin mendapatkan semula kenderaan mereka. Hal ini telah menimbulkan rasa tidak puas hati mangsa kerana telah melanggar perjanjian mengikut Klausa M bahawa pihak syarikat tidak berhak menuntut sebarang ganti rugi daripada pemilik asal. 



Pengurus baru syarikat terbabit iaitu Kamaleshwaran A/L Chitravlu turut mengupah gangster untuk menakutkan mangsa yang cuba menarik keluar kenderaan mereka dari Syarikat Agr Auto Trade Sdn Bhd dan memaksa mangsa untuk menandatangani perjanjian baru yang merugikan para pemilik asal.

JIKA ADA SEBARANG ADUAN ATAU PERTANYAAN,SILA HUBUNGI:

Alamat: 33D-04-4 Comersial Unit Villa Puteri, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur
Hotline: 019 913 0000 / 013 788 6666 / 013 220 1565
Office: 03 4050 4454
Blog: utkppim@blogspot.com
Instagram: utk.ppim
Facebook: fb.com/utkhasppim   fb.com/yusufazmiPPIM
Biro Kawal Selia Umrah: 
Ustaz Abd Halim - 010 600 1415

Biro Unit Tindakan Khas PPIM
(Risk Group Management & Consultancy)
(002375581-T)
Email :utkppim@yahoo.com

Ulasan

  1. salam pihak PPIM,

    nak minta siasat latar belakang Raja Samsul Bahri bin Raja Muhammad. Yang saya dapat tahu beliau adalah bekas peguam dan bergiat aktif scam rakyat malaysia. Antara nama syarikat bawah beliau adalah JPG Holdings Berhad, ASTANA RESOURCE, dan terbaru AGR. saya mangsa pembelian saham illegal company JPG HOLDING dengan kerugian RM48K. ada berpuluh-puluh lagi mangsa skim saham ini. tidak lupa juga kepada pembeli unit rumah projek CASA MELATI GOMBAK oleh ASTANA RESOURCE yang sehingga kini tiada tindakan diambil. RAJA SAMSUL adalah dalang sebenar. boleh contact saya google ID saya untuk info lanjut.

    BalasPadam
  2. Assalam Puren atau mana-mana pembeli bagi Casa Melati Apartment yang "dimajukan" oleh Astana Land S/B (Kejora Indah Ventures S/B) yang mempunyai dokumen S&P yang sah. Boleh hubungi kami di 03-77288007 ( Astana Land S/B (In Liquidation) c/o Zakaria Augustine Kang Consultancy S/B)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kad Kemanusiaan (Tiada Permit, Overstay,Visa)

Terlalu banyak laporan mengenai Pekerja Asing & Majikan yang menghadapi masalah dokumestasi seperti visa, permit kerja, tinggal lebih masa (over stay) dan lain-lain.  Akibat daripada itu, mereka sering ditahan oleh pihak berkuasa dan turut didakwa hingga ke mahkamah selain ada juga pihak dengan sewenangnya mengambil kesempatan sama ada ejen, majikan atau pihak berkuasa dengan mnganiaya mereka. Kesan negatif terhadap sektor perniagaan juga semakin merosot akibat kekurangan pekerja yang mana kebanyakannya adalah pekerja asing. Majikan juga menerima kesannya yang mana akan didakwa dan disenarai hitam.  Bagi mengatasi masalah ini, MHO dengan kerjasama Persatuan Pengguna Islam Malaysia telah menyediakan khidmat penasihat undang-undang kepada warga asing dan majikan yang terlibat dengan masalah ini, MHO mempunyai lebih 25 orang peguam yang terlibat dalam program ini di seluruh Malaysia. Bagi majikan atau pekerja yang berminat memohon kad ini, bolehlah hubungi ka

JANGAN TAKUT AHLONG!

SELAGI AHLONG MAKAN NASI, SELAGI ITU TIDAK PERLU TAKUT, - Yusuf Azmi, 2017- LAPOR Laporkan aduan anda di Ibu Pejabat PPIM @ 33D-04-4, Commercial Unit, Villa Puteri Condominium, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur. Pastikan anda telah mendapatkan tarikh temu janji bagi mengelakkan sebarang kesulitan. Untuk sebarang pertanyaan dan tetapan temu janji, sila hubungi no hotline Unit Tindakan Khas PPIM ditalian 019 913 0000 / 013 20 1565 / 03 4050 4454 SIASAT Pihak pengadu diwajibkan untuk memberi maklumat serta butiran lengkap Ahlong. Pegawai penyiasat akan mendalami dan meniliti kes berdasarkan maklumat yang diberikan oleh pihak pengadu. RUNDING Selepas mendapat maklumat serta butiran lengkap dari pihak pengadu, pegawai penyiasat akan menjalankan rundingan awal dengan pihak Ahlong. PPIM hanya membantu dari segi rundingan seperti menghentikan faedah/bunga, menyusun semula jadual pembayaran dan mengurangkan jumlah tuntutan. Setiap keputusan dan hasil rundingan oleh

SEMBOYAN1MALAYSIA - 24/11/2017 - HARI 178 BOIKOT CALTEX: MENCARI RESPON KPDNKK

JIKA ADA SEBARANG ADUAN ATAU PERTANYAAN,SILA HUBUNGI: Alamat: 33D-04-4 Commercial Unit Villa Puteri, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur Hotline: 019 913 0000 / 013 220 1565 Office: 03 4050 4454 Website: www.semboyan1malaysia.my Blog: utkppim@blogspot.com Instagram: www.instagram.com/utks1m www.instagram.com/yusufazmi_s1m Facebook: fb.com/https://www.facebook.com/utksemboyan1malaysia/ fb.com/yusufazmiPPIM Biro Keahlian SEMBOYAN1MALAYSIA : 016 764 8000