Langkau ke kandungan utama

“DERA” 7 JAM – HARIAN METRO – 23/6/2017



Dikurung lebih tujuh jam, tidak diberi makan dan minum serta diherdik kerana duit yang diminta belum sampai.
Itu yang berlaku kepada eksekutif swasta yang mahu dikenali sebagai Wani selepas dijadikan ‘tebusan’ oleh ceti haram untuk mendapatkan bayaran tuntutan pinjaman.
Kejadian berlaku Ahad lalu ketika dia ditahan seorang lelaki di sebuah kawasan di Pandan Jaya yang memintanya berjumpa along berkaitan pembayaran pinjaman yang dibuatnya empat bulan lalu.
“Saya kena tahan di Pandan Jaya, dia datang dengan cara elok. Katanya saya kena ikut dia ke pejabat sebab majikannya nak jumpa.
“Sampai di Jalan Imbi, saya dibawa ke satu ruang pejabat, dikurung tanpa diberikan makanan dan dimakihamun.
“Along itu meminta saya membayar wang yang diminta,” katanya ketika membuat aduan kepada pegawai Unit Tindakan Khas Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Ali Salimin.


Wani berkata, dia meminjam RM5,000 daripada along berkenaan selepas mengalami masalah kewangan dan membayar RM1,250 sebulan tanpa gagal.
Menurutnya, along terbabit juga memberikan syarat dia tidak boleh meminjam dengan ceti haram lain atau berdepan tindakan iaitu perlu melangsaikan semua hutangnya berserta kadar faedah.
“Sepanjang tempoh dikurung, along itu bertindak seolah-olah saya tidak pernah membayar hutang langsung, sedangkan kalau diikutkan, hutang RM5,000 itu sudah langsai, tetapi dia tuntut RM15,000.
“Dia juga ugut saya supaya jangan main-main dengan dia, jika tidak, dia akan buat sesuatu. Saya beritahu abang saya sedang menyediakan wang untuk bayaran tetapi saya dimaki hampir setiap jam sebelum dibebaskan tujuh jam kemudian,” katanya yang turut membuat laporan di Balai Polis Cheras.
Pengarah UTK PPIM Yusuf Azmi berkata, pihaknya sudah memulakan siasatan awal kes berkenaan dan bertemu Wani untuk mendapatkan maklumat.
Katanya, ia adalah kes pertama membabitkan larangan along yang tidak membenarkan peminjam membuat pinjaman dengan ceti lain atau berdepan denda.
“Ini sudah dikira kes culik kerana mangsa dikurung lebih tujuh jam.
Apapun, PPIM serahkan kepada pihak berwajib menjalankan siasatan dan berharap kes ini dapat diselesaikan,” katanya.

JIKA ADA SEBARANG ADUAN ATAU PERTANYAAN,SILA HUBUNGI:

Alamat: 33D-04-4 Comersial Unit Villa Puteri, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur
Hotline: 019 913 0000 / 013 788 6666 / 013 220 1565
Office: 03 4050 4454
Blog: utkppim@blogspot.com
Instagram: utk.ppim
Facebook: fb.com/utkhasppim   fb.com/yusufazmiPPIM
Biro Kawal Selia Umrah: 
Ustaz Abd Halim - 010 600 1415

Biro Unit Tindakan Khas PPIM
(Risk Group Management & Consultancy)
(002375581-T)
Email :utkppim@yahoo.com

Ulasan

  1. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda?
    Anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan,
    pinjaman untuk membayar bil,
    Kami di sini untuk memberi pinjaman apa-apa amaun, hubungi kami melalui alamat syarikat:
    Guaranteetrust.loanfirm@hotmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. INILAH KISAH NYATA SAYA . . . . . . .DENGAN SOLUSI CEPAT KAYA
      BAYAR HUTANG DENGAN CEPAT SUKSES DAN PUNYA USAHA SENDIRI
      MOMENT BERSEJARAH BUAT HIDUP SAYA DAN KELUARGA
      Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara indonesia saya di panggung ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
      Nama saya Y Sigit Wijatmaka, islam dalam agama dan saya berasal dari kota Serang indonesia, dengan alamat saya di bawah ini:
      Jl. Azalea 6 No. 65 Taman Lembah Hijau Lippo Cikarang, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang yang membutuhkan dan mencari dana dengan cepat yang tulus.
      Saya dan istri saya dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara cepat dan instan tanpa resiko untuk melunasi hutang dan kami menghubungi KI JAMBRONG untuk mengajukan pinjaman dari PENARIKAN DANA GAIB yang pada bulan MEI 2017 yang lalu,
      INILAH KISAH PAHIT SAYA . . . .ATAU BISA DIBILANG DALAM SEJARAH HIDUP SAYA YANG KELAM
      kami ditipu oleh pemilik PERUSAHAAN dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayar dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar 55 juta ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar 1 miliar dan dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan .

      AWAL TITIK BALIK KEHIDUPAN SAYA. . . .BISA DIBILANG INILAH KISAH HIDUP SUKSES SAYA

      Jadi, Tuhan sangat baik hati, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang yang bisa membantu keadaan dan ke uangan kami,pada hari yang bersejarah dalam hidup saya tepatnya pada hari sabtu tanggal 20 Mei 2017, saya sedang browsing internet ketika saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita indonesia dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat facebook/email setyaningsihnovi@yahoo.com
      yang berasal dari kota megalang, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan finansialnya melalui KI JAMBRONG dengan pinjaman DANA GAIB dia meminta saya untuk menghubungi KI JAMBRONG dan dia mengenalkan saya kepada KI JAMBRONG dan dia memberi saya keberanian UNTUK mengajukan pinjaman dari KI JAMBRONG dan saya pun menghubungi beliau dengan NOMOR 0853-1712-1219
      dan SAYA mendapat pinjaman dari KI JAMBRONG sebesar 5 MILYAR yang merupakan pemilik PADEPOKAN . PENARIKAN DANA GAIB yang kemudian mengubah hidup saya sebelumnya yang di hina dan tidak dihargai oleh orang ,sekarang saya sudah berkecukupan dan mapan sebagai 1 keluarga punya usaha sendiri dan MOBIL PRIBADI kemudian untuk informasi lebih lanjut tentang KI JAMBRONG bisa MENGHUBUNGI = 0853-1712-1219 BELIAU benar-benar membantu kehidupan saya pinjaman dari DANA GAIB benar-benar mengubah hidup saya TERIMA KASIH KI JAMBRONG SEMOGA SEHAT SELALU
      akhirnya 5 Milyar yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219.)

      ANDA JUGA BISA BERKONSULTASI MASALAH LAIN SEPERTI : TOGEL,PELARIS,SANTET,TUYUL,PERCINTAAN/ASMARA ATAU MASALAH GAIB LAINNYA.
      INI TIDAK AKAN BERHASIL TANPA ADA KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN DALAM DIRI ANDA SENDIRI

      Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas bacaan kesaksian dan kabar baik saya
      Tuhan memberkati kalian semua!

      Padam
    2. Hello semua,
      Nama saya Encik, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang lelaki yang gembira hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan miskin kami, saya akan merujuk mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberi kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya sepenuhnya kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 orang anak Saya bertemu dengan pemberi pinjaman yang jujur ​​dan takut kepada Allah ini yang membantu saya dengan pinjaman sebanyak €300,000.00, dia seorang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia beritahu dia bahawa (Encik, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi En, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama......
      Nama tengah.....
      2) Jantina:.........
      3) Amaun Pinjaman Diperlukan:.........
      4) Tempoh Pinjaman:.........
      5) Negara:.........
      6) Alamat Rumah:.........
      7) Nombor Telefon Bimbit:.........
      8) Alamat e-mel..........
      9) Pendapatan Bulanan:.....................
      10) Pekerjaan:..........................
      11) Laman web manakah anda di sini tentang kami.....................
      Terima kasih dan salam mesra.
      E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

      Padam
  2. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Inilah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan bunga 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui email (mariafernandafinancial@gmail.com)

    BalasPadam
  3. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Inilah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan bunga 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui email (mariafernandafinancial@gmail.com)

    BalasPadam
  4. Halo,
    Adakah anda sedang mencari syarikat pinjaman swasta yang bereputasi dan terakreditasi yang memberikan pinjaman kepada peluang masa hidup? Kami menyediakan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, Pinjaman Rumah, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Cari tidak lebih seperti yang kita ada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami menawarkan pinjaman dari 5000 dolar kepada 50,000,000 dolar pada kadar yang sangat tinggi sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami sekarang dan kami akan membuat masalah kewangan anda sesuatu yang lalu, Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kami @: (elizabethleonardoloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

    BalasPadam
  5. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Vivian Benson, pemberi pinjaman pinjaman swasta terkemuka telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Pernahkah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang, syarikat dan masyarakat dengan cara, terma dan syarat yang jelas dan difahami. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    Emel kami di: (vivianbensonloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  6. Adakah anda mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau membayar bil anda jadi sebabnya kami berada di sini untuk membantu mereka yang memerlukan pinjaman dengan faedah 2% supaya kembali kepada kami
    Saya menantikan kemas kini anda mengenai perkara ini ...
    Terima kasih kerana masa dan kefahaman anda !!!
    Jadi kembalikan ke [email] kami fredjosephloans@gmail.com

    BalasPadam
  7. Selamat siang

    ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
    BBM: D8633B93

    BalasPadam
  8. Halo, saya adalah Mr. Francis wood, pemberi pinjaman pinjaman peribadi
    memberikan peluang peluang kehidupan masa.
    Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman
    untuk meningkatkan perniagaan anda?
    Anda telah ditolak oleh
    bank dan institusi kewangan lain?
    Adakah anda memerlukan pinjaman atau penyatuan gadai janji?
    melihat semula kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda
    masa lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu
    memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan uang
    untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakannya
    sederhana untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan
    akan bersedia menawarkan pinjaman.Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel:
    Data franciswoodloancompany@gmail.com BORROWER 'S
     1) Nama Penuh: ............................................. ..........
     2) Negeri: .............................................. .............
     3) Alamat: .............................................. ............
     4) Negara: .............................................. ................
     5) Seks: .............................................. ..................
     6) Status Perkahwinan: ............................................. ....
     7) Pekerjaan: .............................................. .......
     8) Nombor Telefon: ............................................. ...
     9) Kedudukan semasa di tempat kerja: .....................
     10) Pendapatan bulanan: .............................................
     11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .....................................
     12) Tempoh Pinjaman: ............................................. ...
     13) Tujuan Pinjaman: ............................................
     14) Agama: .............................................. ..........
     15) Adakah anda memohon sebelum .................................
     Terima kasih, Encik. Kayu Francis.

    BalasPadam
  9. Hai, barry austine saya
    Adakah anda sedang mencari undang-undang dan pemiutang / pemiutang? Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang atau modal anda untuk meningkatkan perniagaan anda? Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2% untuk individu, syarikat dan syarikat yang mempunyai terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. Kami melakukan apa-apa pinjaman kepada mana-mana destinasi, jadi sila hubungi Caonosco hari ini untuk mendapatkan pinjaman segera hari ini. Hantarkan e-mel kepada kami: (austinebarry50@gmail.com)

    BalasPadam
  10. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  11. Halo, Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Esther Alvarado, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (estheralvaradoloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  12. TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MEMOHON SEKARANG)

    Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita? Adakah anda dalam apa-apa tekanan kewangan? adakah anda perlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapannya ada di sini, Firma Pinjaman Christiana Anderson adalah jawapannya. Kami menawarkan;

    a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
    b) Permulaan dan pendidikan perniagaan.
    c) penyatuan hutang.
    d) Pinjaman Keras Wang.

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk menyelesaikan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberi peluang kepada anda untuk mendapatkan wang yang anda perlukan. Calon-calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui e-mel: matildablakeloanfirm@gmail.com

    BalasPadam
  13. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan yang lebih besar? Pinjaman untuk pengembangan perniagaan? Pinjaman untuk pelaburan baru? Pinjaman untuk membayar bil dan hutang jangka panjang. Cari modal kewangan pinjaman korporat tidak lagi, bersempena dengan pinjaman modal kewangan syarikat, menawarkan kadar faedah yang rendah terhadap pinjaman, tanpa cagaran. Kami berada di sini untuk meletakkan dan menamatkan kemiskinan dan pengangguran, kerana setiap orang mempunyai potensi sendiri. Hubungi kami hari ini dan anda akan menjadi salah satu pelanggan kami yang dihormati. E-mel: PATRICIJABODNAROVALOANFIRM@GMAIL.COM

    Terima kasih atas sokongan anda.

    PATRICIJA BODNAROVA LOAN FIRM
    E-mel: patricijabodnarovaloanfirm@gmail.com
    Cik Patricija

    BalasPadam
  14. PINJAMAN
    Halo, adakah anda mencari pinjaman perniagaan? Pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal teroka, dll. Atau adakah anda ditolak oleh bank atau institusi kewangan atas apa jua sebab? Saya Encik Thomas Spencer pemberi pinjaman swasta, perniagaan pinjaman dan individu dengan kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sekiranya Berminat? Hubungi kami hari ini di: vivianbensonloanfirm@gmail.com
    whatsapp .. + 2348089952450

    BalasPadam
  15. Perlu pinjaman segera untuk membayar hutang anda? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini di e-mel: (oparagerrard@gmail.com)

    BalasPadam
  16. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan peribadi anda dan pinjaman perniagaan dengan skim persetujuan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang-orang yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda hanya menghantar e-mel kepada kami: williamssmithfirm@gmail.com
    MAKLUMAT PERMOHONAN KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ............... 10) Alasan pinjaman: ........... Adakah anda memohon dan ditolak? peluang untuk anda.Email kami di: williamssmithfirm@gmail.com. atau ikuti twitter @ williamssmith65

    BalasPadam
  17. (williamssmithfirm@gmail.com). PINJAMAN TAHUN BAGI TAHUN
    Kami memberi pinjaman kepada individu atau syarikat yang ingin menubuhkan perniagaan yang menguntungkan, yang merupakan masa yang panjang dan mereka ingin membayar hutang mereka. Kami menyediakan semua jenis pinjaman yang anda boleh bayangkan, pinjaman peribadi, perniagaan dan kerajaan dengan kadar faedah sebanyak 2%.
    Hubungi kami dengan alamat kami: Hantar kami di: williamssmithfirm@gmail.com atau ikuti twitter @ williamssmith65 Kepuasan anda adalah keprihatinan kami / dan kami akan membuat impian anda menjadi kenyataan

    BalasPadam
  18. (VICK MARA LOAN SYARIKAT)

           (vickmara3@gmail.com)

    Halo saya Puan Vick mara, pinjaman pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai kepada pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. dari
    USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
    Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
    perlukan loana2
       anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (vickmara3@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang ikhlas,
    Puan: vick mara
    E-mel: (vickmara3@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (vickmara3@gmail.com)

    BalasPadam
  19. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    BalasPadam
  20. selamat hari semuanya

    Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk organisasi individu dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk memperbaiki bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman kami berkisar dari jumlah minimum ($ 3.000,00) sampai jumlah maksimum ($ 40.000, .00) dan dengan durasi minimum 1 tahun, dan jangka waktu maksimum 10 tahun yang telah disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kami dapat mengarahkan Anda ke bank pengalihan yang akan segera memulai pinjaman Anda, jadi biarlah kami memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut. di bawah.
    via email: onebillionrisingfund@gmail.com
    BBM: D8E814FC
    kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::
    DOLAR
    POUND
    EURO
    RM
    IDR

    hubungi kami sekarang

    BalasPadam
  21. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

    BalasPadam
  22. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman yang disatukan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda dari masa lalu !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (rumanajloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Gender ........................
    5) status perkahwinan .............
    6) Kerja ................
    7) Nombor Telefon ...........
    8) kedudukan di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) jumlah pinjaman .........
    11) tempoh pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tarikh lahir ........................

    BalasPadam
  23. Hello.
    Saya Puan Leonardo Dora seorang pemberi pinjaman swasta yang menyediakan peluang hidup pinjaman untuk individu, firma perniagaan, insurans, dan lain-lain. Sama ada anda berada dalam masalah kewangan atau memerlukan pinjaman untuk melabur atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil anda tidak jauh seperti kami di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam mata wang mata wang dengan kadar 2% tanpa bayaran pendahuluan. Saya ingin menggunakan medium hebat ini untuk memberitahu anda bahawa kami berada di sini untuk membantu anda dengan apa-apa jenis pinjaman untuk menyelesaikan masalah kewangan anda. ya kemudian kembali sekarang melalui email (leonardodorafinance@gmail.com) untuk keterangan lebih lanjut, anda sangat istimewa.

    BalasPadam

  24. Pinjaman untuk pelbagai tujuan
    Kami menawarkan jumlah minimum sebanyak RM5,000.00 kepada RM5 juta
    Pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    Pinjaman
    Tempoh: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.
    Pelanggan mestilah
    Lebih dari umur 18 tahun
    Transaksi ini 100% selamat untuk semua orang
    Untuk maklumat lanjut tentang kredit, sila hubungi kami melalui e-mel:
    (Daviesruthfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  25. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (FERNANTINALOAN@GMAIL.COM)

    BalasPadam
  26. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    BalasPadam
  27. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    BalasPadam
  28. Hari yang baik,
    Nama saya Marcu Dorlca, saya berasal dari Romania. Saya ingin memberi keterangan mengenai peminjam yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia ditipu oleh dua peminjam antarabangsa yang berlainan di Internet, semuanya berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan tidak mempunyai sebarang keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang yang saya hasilkan dan jumlah itu (3,000 euro). Suatu hari saya melayari internet yang kelihatan keliru dan frustrasi, maka saya mendapat kesaksian dari seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya terikat dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya memberitahu mereka tentang bagaimana saya telah dirompak oleh dua pemiutang yang berbeza yang tidak Lebih daripada memberi saya lebih banyak kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya telah diminta dan saya telah diberi pinjaman sebanyak 25,000.00 € oleh syarikat besar ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana ibu Alicia Radu memberi saya pinjaman, jadi saya bersumpah kepada diri saya sendiri bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya. Saya fikir orang lain juga menjadi saksi dan pemiutang yang sama. Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Mohon dan cepat hubungi ibu dengan e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (marcudorlca750@gmail.com)

    BalasPadam
  29. Membutuhkan pinjaman? Anda seorang pria atau wanita yang membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda atau modal investasi. Kami di sini untuk menawarkan pinjaman dengan bunga 2%, silahkan hubungi kami melalui email: (MAGRETJAMES321@GMAIL.COM).

    BalasPadam
  30. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  31. Saya perlu memberi keterangan mengenai perbuatan baik yang dilakukan oleh James Althouse Finance Firm untuk saya.
    Saya tidak pernah fikir saya akan berjumpa dengan seseorang seperti Encik James. Dia adalah permata yang jarang berlaku. Saya Aisyah Saya mengambil masa saya untuk bersaksi tentang Encik James kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain.
    Suami saya dan saya pergi ke hutang besar dengan penghutang dan Bank dan kami sedang mencari pinjaman daripada syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semuanya tidak menjadi apa-apa. Sebaliknya mereka membawa kita ke hutang lebih banyak dan akhirnya meninggalkan kita sehingga saya bertemu dengan Encik James, dia menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya takut ia akan berakhir seperti syarikat pinjaman lain yang saya cuba untuk meminjam dari, tetapi saya ada mendapati bahawa dia tidak seperti mereka. Kini kami akhirnya menyelesaikan hutang kami dan memulakan perniagaan baru dengan wang yang ditinggalkan pada pinjaman.
    Hubungi Encik James melalui e-mel berikut.
    jamesalthousefinancefirm@gmail.com, atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya jika anda ingin mengetahui lebih lanjut: aisyahtaufik23@gmail.com

    BalasPadam
  32. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  33. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    BalasPadam
  34. Adakah anda memerlukan pinjaman / kredit !! Adakah anda memerlukan pinjaman tunai cepat, pinjaman peribadi atau pinjaman perniagaan dan prosesnya mengambil masa yang lama? Hubungi kami hari ini untuk cepat dan cekap mendapatkan pinjaman untuk kadar tahunan sebanyak 2%. Hantar jawapan dan permintaan anda di (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com). Kami berada di sini untuk semua masalah kewangan anda dan kebahagiaan anda adalah keutamaan kami.
    E-mel kami: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

    BalasPadam
  35. Hello!
    Saya mantan Janice Albert dari negeri amerika barat
    usa, saya telah patah
    perniagaan, sehingga saya dapati e-mel syarikat ini
    yang membantu saya mendapat pinjaman untuk perniagaan ,, dan
    sekarang saya mahu menggunakan medium pendek ini
    mengucapkan tahniah kepada syarikat di atas untuk puasa dan
    wang yang selamat yang mereka pinjaman kepada saya tanpa apa-apa bentuk
    cagaran, saya meminjam 15,000 usd dari syarikat
    untuk menyelamatkan perniagaan saya dan banyak lagi, saya melihat mereka
    mel di internet, semua orang selalu memberi
    kesaksian untuk apa yang mereka lakukan, jadi saya cepat
    menghubungi mereka dan mereka semua melakukan segala-galanya untuk saya
    tanpa tekanan dan wang saya dihantar ke
    akaun saya 24hrs kemudian, saya terkejut dan berasa
    gembira, kini saya kini mempunyai perniagaan standard
    ejen kawalan yang membantu saya, sekarang saya akan nasihat
    mereka yang memerlukan pinjaman segera untuk menghubungi mereka di
    e-mel: johnloanfirm2@gmail.com mereka akan membantu
    anda segera dan ingat untuk memberitahu mereka
    mengarahkan anda. dan anda boleh menghubungi saya di: janicealbert30@gmail.com
    dan tuhan memberkati dia untuknya

    BalasPadam
  36. Halo,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Veronica Nelson, pemberi pinjaman pinjaman swasta terkemuka telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Pernahkah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang, syarikat dan masyarakat dengan cara, terma dan syarat yang jelas dan difahami. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    Emel kami di: (veronicanelsonloan@gmail.com)

    BalasPadam
  37. Hello am Puan, christabel walter, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%.
    kami memberi pinjaman perniagaan,
    Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman hospital dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
    memerlukan pinjaman
    semua yang anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung melalui e-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang ikhlas,
    Puan: christabel walter
    E-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  38. Hello am Puan, christabel walter, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%.
    kami memberi pinjaman perniagaan,
    Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman hospital dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
    memerlukan pinjaman
    semua yang anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung melalui e-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang ikhlas,
    Puan: christabel walter
    E-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  39. Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita? Adakah anda dalam kekacauan kewangan atau adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Anda memerlukan pinjaman untuk pembayaran hutang? adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda menghadapi kesulitan mendapatkan pinjaman dari bank / institusi kewangan tempatan yang lain? Memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, seperti: pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan, keusahawanan dan pendidikan, penyatuan hutang, pinjaman wang keras. kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    E-mel kami: (irenegironfernandez@gmail.com)

    BalasPadam
  40. Halo, saya Puan maryan sani, pemberi pinjaman wang persendirian, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? pinjaman untuk menubuhkan perniagaan baru, untuk memenuhi bil anda, mengembangkan perniagaan anda pada tahun ini dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada tempatan, antarabangsa dan juga syarikat dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% dan kami mempunyai banyak orang dan kami bersedia untuk membantu lebih banyak, yang kami perlukan adalah anda untuk memohon dan mendapatkan pinjaman anda dan kami tidak tergesa-gesa - Tergesa-gesa pelanggan kami untuk membayar balik pinjaman mereka tetapi kami memberi mereka lebih banyak masa untuk menggunakan dan mengembalikan pinjaman dan, anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (maryansaniloancompany@gmail.com) Anda dialu-alukan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan menyediakan yang terbaik perkhidmatan kami kepada anda.

    BalasPadam
  41. Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda memerlukan pinjaman Krismas, ?? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda sendiri? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami memberi pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setahun untuk individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

    BalasPadam
  42. Halo,
    tawaran pinjaman di sini, adakah anda berminat? memohon sekarang .. livingfountain.credit@yahoo.com
    Adakah anda telah ditolak oleh bank anda? Adakah anda mempunyai Kad kredit yang buruk? Adakah anda mempunyai bil yang tidak dibayar? Adakah anda memerlukan hutang? Adakah anda perlu membuat perniagaan? Adakah Anda Perlu Pinjaman?
    Kami mempunyai Pinjaman Kadar Faedah 3% Untuk Anda, Dan pelbagai pinjaman dari $ 100,00 usd kepada $ 50,000,000.00 usd.
    Hubungi Encik Williams Williams Melalui e-mel: livingfountain.credit@yahoo.com
    Keperluan Maklumat adalah:
    1. Nama Penuh: .........
    2. Alamat Hubungi: ......
    3. Negeri / Kota: ...........
    4. Negara: .........
    5. Amaun yang Dibutuhkan: ..............
    6. Tempoh Pinjaman: ..........
    7. No Telefon: .........
    8. Terima Bulanan: ...........
         Salam sejahtera,
    +18643027794.
       Encik Clark Williams
    MD / CEO

    BalasPadam
  43. Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    BalasPadam
  44. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    BalasPadam
  45. Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    BalasPadam
  46. Apakah Anda memerlukan pinjaman liburan? Sudahkah anda mencoba mendapatkan pinjaman dari bank tanpa keberhasilan? apakah Anda sangat membutuhkan uang untuk keluar dari hutang? Anda butuh uang untuk memperluas atau mengenalkan bisnis Anda sendiri? Dapatkan pinjaman dari salah satu perusahaan kartu kredit terkemuka dengan baik hubungi kami melalui email kami di; (balkaleonardo@gmail.com)

    BalasPadam
  47. Pinjaman untuk semua jenis tujuan
    Kami menawarkan jumlah minimum sebanyak EUR 5,000 hingga EUR 20 juta
    Dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    Pinjaman
    Tempoh: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.
    Pelanggan mesti
    Menjadi lebih tua daripada 18 tahun
    Transaksi ini Adalah 100% Selamat Untuk Semua Pelanggan
    Untuk maklumat bonus lagi hubungi kami melalui e-mel:
    (estheradamloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam
  48. Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    Apakah Anda mencari pinjaman? Atau apakah Anda menolak oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman Anthony Yuliana memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 1%. Silahkan hubungi kami via e-mail hari ini via ((anthony.yulianalenders@gmail.com))

    BalasPadam
  49. Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda sendiri? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

    BalasPadam
  50. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    BalasPadam
  51. Tawaran pinjaman yang dijamin

    Adakah anda memerlukan sebarang pinjaman? Kami adalah pemiutang peminjam terpantas di dunia. Ini adalah peluang anda untuk mendapatkan pinjaman daripada syarikat kami pada kadar faedah sebanyak 3%. Pinjaman kami dijamin dan dijamin. Pinjaman cepat dalam masa beberapa minit. Hubungi kami hari ini jika anda perlu mendapatkan tawaran pinjaman secara percuma pada masa ini, melalui alamat e-mel kami: susan.credit@hotmail.com

    Alamat e-mel: susan.credit@hotmail.com
    Nombor Telefon: +1 (512) 975-3897
    Yang ikhlas,
    Susan Wanda

    BalasPadam
  52. Adakah anda terperangkap, dihadkan dari bank dan anda tidak mempunyai faedah bank atau lebih baik anda mempunyai projek dan memerlukan pinjaman, pembiayaan yang buruk atau anda memerlukan wang untuk membayar bil, ingin melabur wang dalam perniagaan anda. dapatkan bantuan kewangan hari ini
    greatfuturefinancialservices@gmail.com

    BalasPadam
  53. Hello kawan-kawan, saya mempunyai berita gembira untuk berkongsi. sila sertai saya untuk menjadi gembira. Saya baru mendapat pinjaman daripada organisasi pinjaman antarabangsa yang sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat jawatan mereka di forum ini dan e-mel mereka (charlesharveyfinancecompany@gmail.com) Jadi saya segera menghantar e-mel kepada mereka dan mereka membalas e-mel saya. Secara jujur, pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya untuk penipuan sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 48 jam selepas itu, pinjaman $ 370,000 dolar negara bersatu yang dipohon saya sebenarnya telah dipindahkan ke akaun saya. Seluruh prosesnya adalah mudah. Sehingga sekarang, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat mesej dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Saran saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari dorongan ikhlas untuk mendapatkan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek adalah untuk menghantar e-mel kepada mereka sekarang dan anda akan terkejut kerana saya terkejut. Dan jika anda menghubungi mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. ini ada e-mel sekali lagi, charlesharveyfinancecompany@gmail.com
    terima kasih.
    di sini adalah e-mel saya yang ingin anda bertanya kepada saya apa-apa. aishasalam006@gmail.com

    BalasPadam
  54. Hello kawan-kawan, saya mempunyai berita gembira untuk berkongsi. sila sertai saya untuk menjadi gembira. Saya baru mendapat pinjaman daripada organisasi pinjaman antarabangsa yang sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat jawatan mereka di forum ini dan e-mel mereka (charlesharveyfinancecompany@gmail.com) Jadi saya segera menghantar e-mel kepada mereka dan mereka membalas e-mel saya. Secara jujur, pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya untuk penipuan sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 48 jam selepas itu, pinjaman $ 370,000 dolar negara bersatu yang dipohon saya sebenarnya telah dipindahkan ke akaun saya. Seluruh prosesnya adalah mudah. Sehingga sekarang, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat mesej dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Saran saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari dorongan ikhlas untuk mendapatkan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek adalah untuk menghantar e-mel kepada mereka sekarang dan anda akan terkejut kerana saya terkejut. Dan jika anda menghubungi mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. ini ada e-mel sekali lagi, charlesharveyfinancecompany@gmail.com
    terima kasih.
    di sini adalah e-mel saya yang ingin anda bertanya kepada saya apa-apa. aishasalam006@gmail.com

    BalasPadam
  55. AKHIR TEMPATAN TAHUN TAHUN
    Kami memberi pinjaman kepada individu atau syarikat yang ingin menubuhkan perniagaan yang menguntungkan, yang merupakan masa yang panjang dan ingin membayar hutang mereka. Kami menyediakan semua jenis pinjaman yang anda boleh fikirkan, swasta, syarikat dan pinjaman kerajaan dengan kadar faedah sebanyak 2%.
    Hubungi kami dengan alamat e-mel Hot kami: (micaelajonesfinance@gmail.com) Kebahagiaan anda adalah kebimbangan kami.

    Maklumat peminjam:
    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Jantina: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah yang diperlukan: _______
    Tempoh pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon: ________

    BalasPadam
  56. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberikan pinjaman peribadi, perniagaan pinjaman dan korporat pinjaman dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (micaelajonesfinance@gmail.com)
    WhatsApp kami sekarang di: +2348111503569 untuk mendapatkan pinjaman anda hari ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dear Sir / Madam, "PINJAMAN SELESAIKAN SEBAB PELANGGAN DI DALAM HARI 2 HARI. Charles Harvey Finanace Syarikat Komersial dan Peribadi", X-mas Pinjaman, "Pinjaman Rumah pada kadar faedah 2%. Orang yang Tertanya-tanya hendaklah menghubungi Pegawai Pinjaman melalui E-mel dengan yang berikut maklumat: ",
       
      NAMA PERTAMA:.....
      NAMA TERAKHIR:......
      NEGARA: .......
      NOMBOR TELEFON:.....
      PEKERJAAN: ......
      AGE: .............
      SEX: ......
      STATUS PERKAHWINAN:......
      PINJAMAN YANG DIBENARKAN: ......
      PENDAPATAN BULANAN......
      DURASI PINJAMAN: ......
      E-mel: charlesharveyfinancecompany@gmail.com
      Terima kasih Dan Tuhan Bless, Salam

      Padam
  57. Attention! Attention!! Attention!!!,

    Do you need an urgent financial credit Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts Six months after you get your Loan in your bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *.Email : bdsfn.com@gmail.com

    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Mrs.Emilia Fedorcakova

    Do you need an urgent financial credit Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts Six months after you get your Loan in your bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *.Email : bdsfn.com@gmail.com
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Mrs.Emilia Fedorcakova

    BalasPadam
  58. Halo,
    Nama saya adalah Christian Calvin
    Pertama sekali saya memuji rasa aman, kerana saya telah ditipu di sini sebelum seorang teman yang mendapat pinjaman yang menghubungkan saya ke Email: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Setelah saya menyerahkan salinan kad ID saya dan butiran akaun saya, pinjaman saya telah diluluskan, ia tidak dapat dipercaya, saya fikir ia akan sama dengan yang lain, yang telah mengambil wang saya dan tidak pernah mendengarnya lagi, saya menerima pinjaman saya kira-kira sejam kemudian, "YA" saya dipanggil oleh bank saya bahawa ada deposit dalam akaun saya.

    Mereka nyata, yang perlu anda lakukan adalah mengikuti arahan dan proses permohonan
     Syarikat itu adalah syarikat yang baik, mereka membantu saya apabila saya memerlukan wang, itulah sebabnya saya memberi keterangan mengenai perbuatan mereka yang baik .. sila apabila anda akhirnya mendapat pinjaman anda pastikan anda memberi tahu orang tentang kerja yang baik dari syarikat ini , jadi mereka tidak akan menjadi korban di tangan orang-orang yang tidak percaya dan kejam, yang memanggil diri mereka sebagai pemberi pinjaman korporat sementara mereka hanya menipu dan meningkatkan rasa sakit pada orang.
    anda boleh menghubungi saya melalui gmail: (christiancalvin200@gmail.com) sekiranya anda memerlukan maklumat lanjut

    BalasPadam
  59. Bismillah

       Dari meja kerja dan kantor CREDIT FINANCIAL GROUP tahun ini berjanji akan menjadi tahun lebih banyak uang di rekening bank Anda, hal ini karena kami mengelola CREDIT FINANCIAL GROUP memberikan pinjaman kepada semua orang yang memiliki kebutuhan finansial besar tahun baru ini untuk memulai bisnis satu atau dua bahkan untuk merenovasi rumah mereka juga untuk menghidupkan kembali bisnis mereka dan jangan takut pada pemasangan bulanan Anda karena kami memiliki paket khusus untuk mempersiapkan Anda atau bahkan memberi kuliah tentang bagaimana menginvestasikan uang Anda dengan sumber daya yang sangat tinggi. bisnis jadi tolong jangan hanya duduk di sana dan kemudian membiarkan orang lain untuk maju secara finansial mengatakan tidak pada kemiskinan tahun ini mengatakan tidak kepada hutang tahun ini tahun ini adalah tahun yang luar biasa yang bisa membawa kemasyhuran Allah tidak menyangka kita menjadi miskin ketimbang kita menjadi bijak dalam menghasilkan uang dan kemudian menginvestasikan uangnya dalam bisnis yang sangat menggiurkan sehingga melalui ini kita di sini untuk meminjamkan Anda karena CREDIT FINANCIAL GROUP dipenuhi dengan dana yang telah Anda cari anda bisa menghubungi kami melalui detil kontak di bawah ini

    Firm: CREDIT FINANCIAL GROUP
    E-mail: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
    BBM INVITES: {DDA46523}

    BalasPadam
  60. Halo kawan-kawan saya, saya mempunyai berita baik untuk dikongsi. sila sertai saya untuk menjadi gembira. Saya baru mendapat pinjaman daripada organisasi pinjaman antarabangsa yang sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat seorang saksi Puan Aisha Salam dari Malaysia dalam forum ini tentang bagaimana mereka mendapat pinjaman daripada mereka dan dia memberi saya e-mel mereka (charlesharveyfinancecompany@gmail.com) Jadi saya segera emel mereka dan mereka membalas e-mel saya. Secara jujur, pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya untuk penipuan sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 48 jam kemudian, $ 235,000 pinjaman dolar negeri bersatu yang saya gunakan untuk benar-benar memindahkan ke akaun saya. Seluruh prosesnya mudah. Sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat mesej dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek adalah menghantar e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut kerana saya terkejut. Saya ingin mengucapkan terima kasih terutama kepada Aisha Salam yang memberikan hubungan mereka dalam forum ini. Dan jika anda menghubungi mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga dapat memberi manfaat. ini ialah e-mel lagi charlesharveyfinancecompany@gmail.com
    terima kasih.
    di sini adalah e-mel saya yang anda ingin bertanya kepada saya ahmadsusan436@gmail.com dan email ini juga jika anda mahu mengesahkannya (aishasalam006@gmail.com)

    BalasPadam

  61. ANDA PERLU PINJAMAN

    Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan dana untuk membiayai projek anda? E-mel: ( Larryellisonfinance@gmail.com ) Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin dari jumlah dan ke mana-mana bahagian dunia untuk (Individu, Syarikat, Broker barang dan Badan Korporat) pada kadar faedah hebat kami sebanyak 2%. Untuk permohonan dan maklumat lanjut, hantarkan balasan kepada alamat E-mel berikut: Larryellisonfinance@gmail.com

    BalasPadam
  62. selamat hari semuanya

    Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk organisasi individu dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk memperbaiki bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman kami berkisar dari jumlah minimum ($ 3.000,00) sampai jumlah maksimum ($ 40.000, .00) dan dengan durasi minimum 1 tahun, dan jangka waktu maksimum 10 tahun yang telah disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kami dapat mengarahkan Anda ke bank pengalihan yang akan segera memulai pinjaman Anda, jadi biarlah kami memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut. di bawah.
    via email: onebillionrisingfund@gmail.com
    BBM: D8E814FC
    kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::
    DOLAR
    POUND
    EURO
    RM
    IDR

    hubungi kami sekarang

    BalasPadam
  63. Salam kepada masyarakat umum,
    Nyonya Cheril Martins, spesialis pinjaman dan layanan keuangan selama lebih dari 200 tahun, mengiklankan kepada umum tentang pinjaman program penawaran yang Anda butuhkan, apakah Anda seorang pengusaha yang ingin memperluas bisnis Anda? Anda adalah petani, memiliki kredit buruk atau menolak pinjaman dari bank, butuh modal kerja, jangan melihat lagi karena perusahaan pinjaman cheril martins hadir untuk mendapatkan beasiswa finansial anda. dalam ekspatriat dalam karir keuangan Anda, sementara kami memberikan pinjaman di seluruh dunia dengan tingkat bunga 1,5% lebih menarik, Anda tidak dapat menghindari menghubungi kami hari ini dan memberikan status keuangan Anda untuk mengulang kontak melalui e-mail di alamat
    (Cheril.martinsloanfirm@gmail.com), (Ikpihaomoisaacfinancecompany@gmail.com)
    HUBUNGI KAMI HARI INI SEBAGAI MEREKA ADALAH BENTUK PERUBAHAN

    BalasPadam
  64. Salam kepada masyarakat umum,
    Nyonya Cheril Martins, spesialis pinjaman dan layanan keuangan selama lebih dari 200 tahun, mengiklankan kepada umum tentang pinjaman program penawaran yang Anda butuhkan, apakah Anda seorang pengusaha yang ingin memperluas bisnis Anda? Anda adalah petani, memiliki kredit buruk atau menolak pinjaman dari bank, butuh modal kerja, jangan melihat lagi karena perusahaan pinjaman cheril martins hadir untuk mendapatkan beasiswa finansial anda. dalam ekspatriat dalam karir keuangan Anda, sementara kami memberikan pinjaman di seluruh dunia dengan tingkat bunga 1,5% lebih menarik, Anda tidak dapat menghindari menghubungi kami hari ini dan memberikan status keuangan Anda untuk mengulang kontak melalui e-mail di alamat
    (Cheril.martinsloanfirm@gmail.com), (Ikpihaomoisaacfinancecompany@gmail.com)
    HUBUNGI KAMI HARI INI SEBAGAI MEREKA ADALAH BENTUK PERUBAHAN

    BalasPadam
  65. Saya Widaya Tarmuji, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah TRACY MORGAN LOAN FIRM. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Tapi Tracy Morgan memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email yang sebenarnya mereka: tracymorganloanfirm@gmail.com. Email pribadi saya sendiri: widayatarmuji@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan untuk saran saya. hati-hati

    BalasPadam
  66. Salam kepada publik,
    Nyonya Cheril Martins, spesialis layanan pinjaman dan keuangan Selama lebih dari 200 tahun, mengiklankan secara publik tawaran pinjaman ohjelma yang Anda butuhkan, apakah Anda seorang pengusaha yang ingin mengembangkan bisnis Anda? Anda adalah Petani, memiliki kredit buruk atau menolak pinjaman pankki, membutuhkan modal kerja, Jangan melihat lagi karena fakta bahwa cherin tanda tangan Martinsin hadir untuk mendapatkan beasiswa Anda secara finansial. Anda dapat menggunakannya dengan lebih baik dan berhati-hati dengan cara ini, jika Anda tidak memiliki masalah dengan 1,5 hal yang tidak diinginkan dan Anda tidak dapat menghindari menghubungi kami Alamat dan Alamat Kontak
    (Cheril.martinsloanfirm@gmail.com), (Ikpihaomoisaacfinancecompany@gmail.com)
    HUBUNGI KAMI HARI INI SEBAGAI JENIS ADALAH PERUBAHAN FORMULIR

    BalasPadam
  67. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} ada di sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, operator, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga dapat menghubungi kami melalui pin BBM (DB5121C1) dan Anda semua bisa menghubungi kami tentang bagaimana kepercayaan nomor (+393511318582) jujur ​​pada layanan kami.
    Assalamu`alaikum wr wb,

    BalasPadam
  68. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  69. Metrolina Credit Company

    Katanya

    apakah Anda seorang pria atau wanita dengan busuk dan Anda memerlukan bantuan keuangan dan bank telah menolak Anda karena nilai kredit Anda buruk dan Anda memerlukan dana untuk mengembangkan bisnis Anda lagi karena tugas akami untuk mendukung Anda dalam endaevour keuangan Anda sehingga Anda tidak perlu khawatir lagi. karena Perusahaan Kredit Metrolina ada di sini untuk mempermudah pemberian pinjaman dan membantu Anda mendanai bisnis Anda dan kami akan membantu Anda melalui prosedur pemberian pinjaman yang mudah dan Anda yakin akaan pinjaman dari kami, yang harus Anda lakukan adalah memberi kami akredensial dan kepercayaan Anda yang sesungguhnya dapat berlaku untuk kita dari manapun di ASIA, AMERIKA, EROPA AFRIKA

    Gmail::metrolinacreditcompany@gmail.com

    Dari kategori busness apakah anda termasuk kita yang meminjamkan dan dengan paket pembayaran yang mudah anda akan bebas dan releaf

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hybrid.
    Kepemilikan tunggal.
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.

    Sebagai personal bisnis yang bisa Anda terapkan dalam mata uang apapun yang Anda inginkan


    Tarima Kasih

    BalasPadam
  70. CHERYL MARTINS LOAN FIRM

    selamat sepanjang hari

    Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa Nyonya CHERYL LOAN FIRM saat ini menawarkan Pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk masing-masing organisasi dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk memperbaiki kebutuhan bisnis atau keuangan lainnya dengan tingkat bunga rendah 1,5%. untuk semua bentuk pinjaman keuangan, ini terjangkau, dengan tingkat bunga rendah, layanan pinjaman kami berkisar antara minimum ($ 7,000.00, $ 4,00.00) sampai jumlah maksimum ($ 40,000.00) dan dengan durasi minimum 1 tahun, dan jangka waktu maksimum 10 tahun yang telah disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kami dapat mengarahkan Anda ke bank pengalihan yang akan segera memulai pinjaman Anda dan dengan tingkat bunga 1,5%, maka biarlah kami memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut. hubungi kami dengan informasi berikut dibawah.
    (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM)
    kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::: :::::
    DOLAR
    POUND
    EURO
    RM
    Rp

    hubungi kami sekarang

    BalasPadam
  71. Halo

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan sebagian dari jumlah yang Anda butuhkan (Annisa Ahmad) ke sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, Kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor

    Email: (annisaahmadlaoncompany@gmail.com) También puede contactarnos por BBM pin (DB5121C1) Anda bisa menghubungi kami di FACE BOOK (Annisa Ahmad) (saya WhatsApp +393511318582)

    BalasPadam
  72. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  73. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    BalasPadam
  74. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    BalasPadam
  75. My name is Charles David,I am a Citizen Of USA.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal or business loan?contact Dr Purva Pius Finance Home he help me with a loan of $320.000 some days ago after been scammed of $4500 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $320.000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:{urgentloan22@gmail.com}

    LOAN APPLICATION FORM:

    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Website You Heard About Us?......
    Email Him at: (urgentloan22@gmail.com)

    BalasPadam

  76. Do You Seek Funds To Pay Off Credits and Debts? { FIFOCapitals@gmail.com } Is Here To Put A Stop To Your Financial Problems. We Offer All Kinds Of Loan (Personal Loan, Commercial Loan, etc.) We Give Out Loan With An Interest Rate Of 1.00%. Interested Applicants Should Contact Us Via Email: FIFOCapitals@gmail.com

    Please Fill the Application Form Below:
    - Complete Name:
    - Loan Amount Needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose Of Loan:
    - City / Country:
    - Telephone:
    - How Did You Hear About Us:

    If You Are Interested To Get A Loan Then Kindly Write Us With The Loan Requirement. Please, Contact Us via email: FIFOCapitals@gmail.com,,,

    BalasPadam
  77. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-mel nya :( robbi5868@gmail.com)

    BalasPadam
  78. Halo,
    Saya Puan Rebecca Walker, Adakah anda memerlukan pinjaman mendesak untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu !!! kami memberikan pinjaman kepada syarikat, entiti persendirian dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2% untuk tempoh tetap 1-20 tahun dan tempoh tangguh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (rebeccawalker700@gmail.com)

    PERMOHONAN DATA

    1) nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) kedudukan di tempat kerja:
    9) pendapatan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh Lahir:
    14) Nombor Whatsapp:

    Terima kasih

    BalasPadam
  79. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+12542276869}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    BalasPadam
  80. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  81. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  82. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam
  83. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  84. Adakah anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Dalam masa 24 jam, GLORIA'S LOAN COMPANY (GLC) menyediakan semua jenis pinjaman antarabangsa / Localloans contohnya, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah dan lain-lain Pinjaman pada kadar faedah 2%. Sesiapa yang berminat perlu menghubungi kami melalui e-mel dengan maklumat di bawah;

    Data pemohon:
    1) Nama Penuh:
    2) Negara
    3) Alamat:
    4) Seks:
    5) Kerja:
    6) nombor telefon:
    7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    8 Pendapatan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    10) Tempoh pinjaman:
    11) Adakah anda memohon sebelum:
    12) Tarikh Lahir:
    E-mel: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU Whatsapp Number: WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557.
    Terima kasih

    BalasPadam
  85. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  86. Halo,
    Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (oliviadaniel93@gmail.com)


    DATA PERMOHONAN

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negeri:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh Lahir:
    Terima kasih,

    BalasPadam
  87. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    BalasPadam
  88. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    BalasPadam
  89. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only:>>>>>>>{+33753893351}
    Email:>>>>>>>>>>>{aditya.aulia139@gmail.com}
    >>>>>>>>>>{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    BalasPadam
  90. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only:>>>>>>>{+33753893351}
    Email:>>>>>>>>>>>{aditya.aulia139@gmail.com}
    >>>>>>>>>>{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    BalasPadam
  91. COLLINS GUZMAN FUNDING'S

    We offer a variety of Financial packages at a very low interest rate, We stand apart from other lenders because we believe in customer service, We offer the right solution to your financial needs.In general we are FINANCE COMPANY, We offer loan at 2% interest rate, Commercial loans, business loans, home loans, car loans and debt consolidation loan are available for you. Contact us for more information via E-MAIL: collinsguzmanfundings@gmail.com

    Names:
    Occupation:
    Loan Amount Needed:
    Loan Duration:
    Your Country:
    Mobile NO:
    Purpose Of Loan:
    Email Address:
    monthly income:
    Sex:
    Age:

    Thanks and best regards
    Mr Collins Guzman
    WhatsApp or Text: +1 (786) 598-8751

    BalasPadam
  92. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    BalasPadam
  93. HARI BAIK UNTUK SEMUA ORANG!

    Nama saya Amisha Chahaya Saya dari Indonesia Saya telah mencari perusahaan pemberi pinjaman nyata selama 5 bulan terakhir, untuk membeli rumah dan membangun bisnis. Semua yang saya dapatkan adalah banyak penipuan yang membuat saya percaya mereka dengan kata-kata manis mereka. dan pada akhirnya mereka mengambil semua uang saya tanpa memberi saya imbalan apa pun,

    Harapan saya hilang, saya bingung dan kecewa, saya tidak pernah ingin melakukan apa pun dengan perusahaan pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam uang dari teman, saya mengatakan kepadanya semua yang terjadi dan dia berkata dia bisa membantu saya, bahwa dia tahu perusahaan pinjaman yang dapat membantu saya dengan jumlah pinjaman yang saya butuhkan dengan tingkat bunga sangat rendah 2%, dia baru saja mendapatkan pinjaman dari mereka, dia mengatakan kepada saya bagaimana mengajukan pinjaman, saya melakukan apa yang dia katakan kepada saya , Saya melamar bersama mereka di Email: (mariaalexander818@gmail.com) Saya tidak pernah percaya tetapi saya mencoba dan kejutan terbesar saya adalah bahwa saya mendapat pinjaman dalam waktu 24 jam, saya tidak percaya,

    Saya sangat bahagia dan kaya lagi dan saya bersyukur kepada Tuhan bahwa perusahaan pinjaman seperti ini masih ada selama penipuan ini di mana-mana, tolong beri tahu semua orang di luar sana yang membutuhkan Pinjaman untuk mengunjungi Email mereka (mariaalexander818@gmail.com) mereka tidak akan pernah gagal,
    Dan hidup Anda akan berubah seperti yang saya lakukan, Jadi, berhubunganlah dengan cepat (mariaalexander818@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman Anda dari mereka, Tuhan memberkati perusahaan pemberi pinjaman Anda untuk penawaran pinjaman asli mereka. Pastikan Anda menghubungi Peminjam untuk pinjaman Anda karena saya berhasil mendapatkan pinjaman dari perusahaan ini tanpa tekanan apa pun.

    MANAJER CABANG: MARIA ALEXANDER
    EMAIL: mariaalexander818@gmail.com
    HUBUNGI NUMBER: +1 (651) 243-8090
    WHATSAPP: +1 (651) 243-8090

    Silakan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi apa pun melalui email saya: (amishachahaya8@gmail.com)

    Terima kasih semuanya mendengarkan kesaksian saya
    Semoga ALLAH memberkati Anda semua.

    BalasPadam
  94. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  95. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu kerana membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  96. Nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Mrs Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.

    BalasPadam
  97. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan para pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan saya pinjaman, saya Saya memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berutang kepada bank saya dan teman-teman saya dan saya tidak punya seorangpun untuk menjalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Bunda Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Bunda Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Bunda Alicia Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Bunda Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Bunda Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    BalasPadam
  98. KAMI TAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN - BERLAKU UNTUK PINJAMAN TERJANGKAU.

    Apakah Anda mencari pinjaman? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Global Finance Limited memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan tingkat bunga rendah dan terjangkau 2%. untuk semua staf atau orang, silakan hubungi kami untuk bantuan keuangan segera atau strees, kami bangga dengan komitmen kami kepada pelanggan kami; Harus diakui, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman bisnis / investasi, pinjaman jangka pendek untuk mulai berpikir tentang mendapatkan pinjaman? Apakah Anda serius memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda berhutang? Ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman dan bisnis pinjaman perusahaan dan semua jenis pinjaman, Anda dapat menghubungi kami di pinjaman yang terjangkau sekarang

    hubungi kami.
    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com

    Saya minta maaf atas apa yang telah Anda lalui sebelumnya, menginfeksi itu salah satu masalah di tangan pemberi pinjaman palsu, Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau Apakah Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan bisnis menengah yang bagus? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui email:

    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com


    DATA APLIKASI
    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Seks:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Posisi saat ini di tempat kerja:
    10) Penghasilan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    12) Durasi pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Sudahkah Anda melamar sebelumnya:
    16) Tanggal Lahir:

    Saya ingin Anda tahu bahwa ALLAH tidak akan membiarkan orang-orang baik kelaparan tetapi dia akan tetap jahat dari apa yang mereka inginkan.


    Saya ingin Anda tahu bahwa perusahaan ini adalah perusahaan asli dengan rekam jejak yang baik. Saya juga ingin memberi tahu Anda bahwa kami tidak pernah terlibat dalam aktivitas penipuan apa pun. dan saya dapat meyakinkan Anda bahwa apa yang perusahaan lain tidak bisa lakukan untuk Anda, saya akan melakukannya untuk Anda, dan saya akan membuat Anda bahagia dan membuat senyum di wajah Anda baik-baik saja. saya beri Anda kata-kata saya hanya percaya kepada saya dan Anda tidak akan menyesal melakukan bisnis dengan kami, mencari lebih banyak, karena kami di sini untuk menangani semua masalah keuangan Anda, sesuatu dari masa lalu.

    Saya dapat meyakinkan Anda 100% bahwa kami adalah perusahaan yang dapat diandalkan yang sedang menyiapkan skema dalam bentuk akuisisi Pinjaman untuk membantu berbagai individu serta organisasi yang memiliki niat merenovasi, utang? Apakah Anda memerlukan pinjaman darurat untuk membayar hutang Anda, atau apakah Anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan konsolidasi atau pinjaman hipotek? refinancing? dan juga pendirian pakaian bisnis. Saya seorang wanita bisnis internasional dan Pemberi Pinjaman yang telah menawarkan Pinjaman kepada perorangan dan perusahaan di Eropa, Asia, Afrika, dan bagian lain dunia.


    Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang Anda pantas, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui email:
    Nyonya Augusta Ibramhim GCF
    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com

    BalasPadam
  99. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  100. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam
  101. Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan sejumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diminta untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu hanya lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui E-mail (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)
    Terima kasih semua.

    BalasPadam
  102. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   
    Hubungi Says::+62 857 1997 9422
    Whatsapp::+62 857 1997 9422

    BalasPadam
  103. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    BalasPadam
  104. Helo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, harap saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah atau kecewa, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya ingin anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  105. Saya tidak dapat cukup berterima kasih kepada Dr EKPEN TEMPLE kerana telah membantu saya mengembalikan kegembiraan dan ketenangan dalam perkahwinan saya setelah banyak masalah yang hampir menyebabkan perceraian, alhamdulillah saya bermaksud Dr EKPEN TEMPLE pada waktu yang tepat. Hari ini saya dapat mengatakan kepada anda bahawa Dr EKPEN TEMPLE adalah jalan keluar untuk masalah itu dalam perkahwinan dan hubungan anda. Hubungi dia di (ekpentemple@gmail.com)

    BalasPadam
  106. Apakah Anda membutuhkan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda.Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan karena alasan apapun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan keuangan Anda.Kami telah memberikan Miliaran (mata uang yang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis.Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tunjuk sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman segala jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk melunasi pinjaman Apakah Anda memiliki kredit macet? Apakah Anda butuh uang untuk membayar tagihan? atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
    tujuannya adalah untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: [islamicrefinancing@gmail.com]
    Whatsapp; +15716666386

    BalasPadam
  107. Halo semuanya, nama saya edy nurachman, saya dari indonesia saya ingin mengucapkan banyak terima kasih kepada ibu karina, pemilik perusahaan pinjaman karina ROLAND yang telah membantu saya mendapatkan pinjaman untuk membayar biaya pengobatan selama istri saya masih sakit.
    Pada tgl 20 januari 2021 saya mengajukan pinjaman Rp25.000.000.000 juta rupiah indonesia dan saya diharuskan mengisi data saya untuk verifikasi di sana formulir pengajuan pinjaman setelah itu saya juga diminta untuk mengirimkan ktp foto id card saya untuk verifikasi ke memungkinkan mereka melanjutkan proses pinjaman yang saya lakukan setelah semua persyaratan dipenuhi dengan waktu singkat pinjaman saya sebesar Rp25.000.000,00 juta rupiah indonesia ditransfer ke rekening bank saya, saya akan menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu semua orang yang mencari untuk pinjaman di blog ini mereka harus menghubungi MOTHER KARINA, ibu adalah penolong sejati yang diutus dari Allah untuk membantu orang, bahwa jika Anda benar-benar membutuhkan perusahaan pinjaman yang sah yang memberikan pinjaman, Anda dapat menghubungi PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND melalui whatsapp atau email, +1585 708-3478 or karinarolandloancompany@gmail.com, dan masalah Anda akan terpecahkan, saya ingin juga menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian saya semoga allah bersama Anda semua, Anda juga dapat menghubungi saya untuk info lebih lanjut rmation melalui whatsapp atau email +62857-4692-8780 atau deniferiana3@gmail.com
    PERUSAHAAN PINJAMAN ROLAND KARINA
    WHATSAPP: +1585 708-3478
    EMAIL: karinarolandloancompany@gmail.com
    NAMA: Edy nurachman
    NEGARA: indonesia
    WHATSAPP: +62857-4692-8780
    JUMLAH: Rp25.000.000,00
    TANGGAL: 20 januari 2021

    BalasPadam
  108. NAMA: Titin yuni Arlini
    Nomor rekening: 6170235108
    NAMA BANK: bank central asia (BCA)
    HIBAH PINJAMAN: Rp 250.000.000
    EMAIL SAYA: titinyuniarlini@gmail.com

    Selamat siang!!!
    Saya hanya tersenyum saat memposting ini karena KARINA ELENA ROLOAND LOAN COMPANY telah membuat saya dan keluarga saya keluar dari hutang. Semuanya berawal ketika saya membutuhkan pinjaman Rp250.000.000 untuk melunasi semua hutang saya, tidak ada yang membantu karena saya kehilangan suami sampai saya menemukan kontak emailnya di internet sehingga saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dari MOTHER KARINA dan sekarang saya sangat senang dan berterima kasih atas bantuan MOTHER KARINA karena telah memberikan pinjaman saya.
    Sekarang saya memiliki bisnis sendiri dan saya merawat keluarga saya dengan baik karena bantuan KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY yang memberi saya pinjaman tanpa stres. Tuhan Yang Maha Esa akan terus memberkati kerja keras yang baik dari MOTHER KARINA.
    Anda dapat menghubungi mereka sekarang melalui email atau whatsapp oke: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478

    BalasPadam
  109. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    BalasPadam
  110. Semua terima kasih kepada nyonya KARINA ROLAND karena telah membantu saya dengan pinjaman saya setelah ditipu oleh orang-orang palsu yang mengaku sebagai pemberi pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di kota Johannesburg. Sebulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman online dan saya melihat pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda di internet dan saya melamar dari mereka dan yang saya dapatkan hanyalah scammers, saya menerapkan lebih dari 2 perusahaan dan saya ditipu sepanjang waktu. Jadi saya putus asa sampai saya memutuskan untuk memeriksa lagi apakah saya akan menemukan bantuan saat saya mencari dan saya menetap untuk mencari perusahaan pinjaman yang sah. Saya menemukan perusahaan ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY. Saya melihat banyak kesaksian yang dikomentari orang. dia tetapi karena saya ditipu berkali-kali saya pikir itu scam tetapi saya melakukan apa yang diminta untuk saya lakukan dan saya menunggu pinjaman saya dan Nyonya KARINA ROLAND memberi tahu saya dalam waktu kurang dari 24 jam Anda akan dengan pinjaman saya dengan aman saya tidak percaya karena saya pikir itu juga penipuan sehingga hari itu adalah waktu malam di Afrika Selatan dan saya tidur keesokan paginya ketika saya bangun saya menerima peringatan dari rekening bank saya dan segera saya menelepon manajer bank saya untuk mengkonfirmasi dan manajer bank mengatakan kepada saya untuk segera datang ke bank dan saya segera pergi ketika saya sampai di sana manajer bank memeriksa rekening saya dan melihat jumlah $ 127.000.00 USD yaitu Dolar Amerika Serikat dan saya menjelaskan kepada manajer saya bahwa saya mengajukan pinjaman online dan saya manajer bank terkejut jika ada masih perusahaan pinjaman nyata dan sah secara online saya sangat senang semua berkat MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet karena saya melihat orang lain melakukannya dan bersaksi tentang perusahaan ini itu sebabnya saya memposting pesan ini secara online kepada siapa saja yang membutuhkan pinjaman bahkan jika Anda telah ditipu sebelum mengajukan permohonan dari perusahaan ini dan yakinlah bahwa perusahaan ini tidak akan mengecewakan Anda. Salam saya kepada siapa saja yang membaca pesan saya dan Anda dapat menghubungi perusahaan ini melalui surat (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp hanya +1 (585) 708-3478, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, Anda bisa hubungi saya juga untuk informasi lebih lanjut..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    BalasPadam
  111. Jika bank Anda mengatakan tidak kepada Anda untuk pinjaman, ada tempat otentik di mana Anda bisa mendapatkan pinjaman asli. Saya ingin mendapatkan pinjaman lembaga yang saya temukan online untuk semua saudara Muslim yang mencari pinjaman cepat untuk menyelesaikan masalah yang diinginkan dengan cepat. Saya mendapat pinjaman sebesar Rp700.000.000. dari ibu KARINA ROLAND  PERUSAHAAN PINJAMAN yang  saya gunakan untuk merenovasi rumah sakit saya dan untuk melengkapi bisnis saya. Saya mendapat pinjaman dari mereka beberapa bulan yang lalu. Saya meminjam dari mereka karena ada banyak perusahaan pinjaman palsu online. Saya juga memperkenalkan saudara saya yang juga mendapat pinjaman sebesar Rp. 500.000.000 KARINA ROLAND  PERUSAHAAN PINJAMAN. Sebelum saya menghubungi mereka untuk pinjaman, saya juga melakukan banyak penelitian tentang mereka dan menemukan mereka benar-benar otentik. Mereka tidak seperti perusahaan pinjaman barat yang palsu. Jadi saya meminta pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka memberikan pinjaman sesuai dengan hukum dan peraturan Islam. Tidak Diperlukan Jaminan. Tidak ada biaya tersembunyi. Mereka meminjamkan proses yang cepat dan sederhana. Tapi Anda harus bisa menyetujuinya. dan Anda juga harus membayar kembali pinjaman mereka pada waktunya. Saya ingin meminta semua Muslim sejati dan bukan Muslim untuk menghubungi ibu karina yang baik di email atau whatsapp: +15857083478 atau +1323 230-9820  (karinarolandloancompany@gmail.com) Anda dapat menghubungi saya untuk saran juga melalui email (nurraysadiena@gmail.com )

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kad Kemanusiaan (Tiada Permit, Overstay,Visa)

Terlalu banyak laporan mengenai Pekerja Asing & Majikan yang menghadapi masalah dokumestasi seperti visa, permit kerja, tinggal lebih masa (over stay) dan lain-lain.  Akibat daripada itu, mereka sering ditahan oleh pihak berkuasa dan turut didakwa hingga ke mahkamah selain ada juga pihak dengan sewenangnya mengambil kesempatan sama ada ejen, majikan atau pihak berkuasa dengan mnganiaya mereka. Kesan negatif terhadap sektor perniagaan juga semakin merosot akibat kekurangan pekerja yang mana kebanyakannya adalah pekerja asing. Majikan juga menerima kesannya yang mana akan didakwa dan disenarai hitam.  Bagi mengatasi masalah ini, MHO dengan kerjasama Persatuan Pengguna Islam Malaysia telah menyediakan khidmat penasihat undang-undang kepada warga asing dan majikan yang terlibat dengan masalah ini, MHO mempunyai lebih 25 orang peguam yang terlibat dalam program ini di seluruh Malaysia. Bagi majikan atau pekerja yang berminat memohon kad ini, bolehlah hubungi ka

JANGAN TAKUT AHLONG!

SELAGI AHLONG MAKAN NASI, SELAGI ITU TIDAK PERLU TAKUT, - Yusuf Azmi, 2017- LAPOR Laporkan aduan anda di Ibu Pejabat PPIM @ 33D-04-4, Commercial Unit, Villa Puteri Condominium, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur. Pastikan anda telah mendapatkan tarikh temu janji bagi mengelakkan sebarang kesulitan. Untuk sebarang pertanyaan dan tetapan temu janji, sila hubungi no hotline Unit Tindakan Khas PPIM ditalian 019 913 0000 / 013 20 1565 / 03 4050 4454 SIASAT Pihak pengadu diwajibkan untuk memberi maklumat serta butiran lengkap Ahlong. Pegawai penyiasat akan mendalami dan meniliti kes berdasarkan maklumat yang diberikan oleh pihak pengadu. RUNDING Selepas mendapat maklumat serta butiran lengkap dari pihak pengadu, pegawai penyiasat akan menjalankan rundingan awal dengan pihak Ahlong. PPIM hanya membantu dari segi rundingan seperti menghentikan faedah/bunga, menyusun semula jadual pembayaran dan mengurangkan jumlah tuntutan. Setiap keputusan dan hasil rundingan oleh

SEMBOYAN1MALAYSIA - 24/11/2017 - HARI 178 BOIKOT CALTEX: MENCARI RESPON KPDNKK

JIKA ADA SEBARANG ADUAN ATAU PERTANYAAN,SILA HUBUNGI: Alamat: 33D-04-4 Commercial Unit Villa Puteri, Jalan Tun Ismail 50480, Kuala Lumpur Hotline: 019 913 0000 / 013 220 1565 Office: 03 4050 4454 Website: www.semboyan1malaysia.my Blog: utkppim@blogspot.com Instagram: www.instagram.com/utks1m www.instagram.com/yusufazmi_s1m Facebook: fb.com/https://www.facebook.com/utksemboyan1malaysia/ fb.com/yusufazmiPPIM Biro Keahlian SEMBOYAN1MALAYSIA : 016 764 8000